Τρίτη, 28 Ιουνίου 2011

Θέσεις Γιώργου Πετρίτση στη γενική συνέλευση της ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΛΟΥΤΡΑΚΙ Α.Ε 27-6- 2011

Ο επικεφαλής του συνδυασμού :
« ΣΥΝΕΝΩΣΗ ΠΡΟΟΔΟΥ – ΝΕΑ ΠΟΡΕΙΑ» Γιώργος Πετρίτσης στη γενική συνέλευση της ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΛΟΥΤΡΑΚΙ Α.Ε που υπήρχε στο θεματολόγιο του Δημοτικού Συμβουλίου της 27-6- 2011 έθεσε στο σώμα τα κατωτέρω :

« ΚΕ ΠΡOΕΔΡΕ κοι συνάδελφοι θέλω από την μεριά μου ως επικεφαλής του συνδυασμού « ΣΥΝΕΝΩΣΗ ΠΡΟΟΔΟΥ – ΝΕΑ ΠΟΡΕΙΑ » αλλά και ως μέλος της ΛΟΥΤΡΑΚΙ Α.Ε να αναφερθώ σε ορισμένα θέματα που αφορούσαν την λειτουργία της εταιρείας καθ’ όλη την διάρκεια ύπαρξης της . Μπορεί να μην αφορά μόνο την χρήση του 2010 που είναι το θέμα της γενικής συνέλευσης σήμερα, εκτιμώ όμως ως νέο μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας, αλλά και σαν νέος δημοτικός σύμβουλος να μπορώ να αναφερθώ σε ορισμένα δεδομένα και τον τρόπο λειτουργίας της εταιρείας που υπέπεσαν στην αντίληψη μου από την μελέτη των πρακτικών της.

Είχαμε δηλώσει προεκλογικά και αποδειχθήκαμε απολύτως σωστοί ότι οι περίοδος των παχιών αγελάδων τελείωσε και η περίοδος των εντελώς ισχνών αγελάδων είναι πλέον μπροστά μας.

Δυστυχώς όμως για το μέλλον της εταιρείας δεν βρέθηκε εκείνος ο ονειροκριτής ΙΩΣΗΦ για να ερμηνεύσει τα σημεία των καιρών και έτσι την περίοδο αυτή οδηγούμαστε χωρίς την δυνατότητα να έχουμε γεμάτες τις αποθήκες (τα ταμεία) της εταιρείας για να ξεπεράσουμε ανώδυνα την περίοδο αυτή.

Κυρίες και κύριοι ξεκινώ με ένα δεδομένο το οποίο είναι ότι δεν θέλω να υποτιμήσω και μηδενίσω την προσπάθεια και την προσφορά των διοικητικών συμβουλίων της εταιρείας διαχρονικά κανενός, ούτε τις προσπάθειες που κατάβαλε το προσωπικό της.

Αναμφίβολα η συγκεκριμένη εταιρεία ήταν, την περίοδο αυτή, ένα χρήσιμο εργαλείο στα χέρια του δήμου για να μπορέσει να προβεί στην κατασκευή έργων χωρίς την μεγάλη γραφειοκρατική διαδικασία που απαιτείται σε άλλες των περιπτώσεων (δημοπρατήσεις έργων από τον Δήμο ή την Νομαρχία ), αλλά αναρωτηθείτε, αν εκτιμάτε ότι με τα χρήματα αυτά που διαχειρίστηκε η εταιρεία άλλαξε εντυπωσιακά η μορφή της πόλης μας ή δημιούργησαν την εικόνα και τις υποδομές που θα άλλαζαν για πάντα την αναπτυξιακή πορεία του δήμου μας.

Το αποτέλεσμα για εμένα εκτιμώ ότι δεν ήταν θετικό.

Και αυτό επειδή πιστεύω ότι δεν υπήρχε, για πολλά χρόνια, ένα οργανωμένο πλάνο, ένα σχέδιο, ένα όραμα για το που θέλουμε να οδηγήσουμε την πόλη μας και έτσι λειτουργήσαμε αποσπασματικά κατασκευάζοντας έργα που δυστυχώς κόστισαν πολλαπλάσια από ένα κανονικό δημόσιο έργο, αφού δεν υπήρξαν ποτέ ουσιαστικά σωστές μελέτες εξαρχής για την κατασκευή αυτών των έργων και νομίζω ότι ήταν το μεγαλύτερο πρόβλημα για την σημαντική υπέρβαση κόστους για όλα τα έργα.

Άλλωστε δεν το λέω εγώ αυτό το διαπιστώνουν τα μέλη της ΑΤΕΚΛ ( πρακτικό 10-5-2001) μέλος του Δ.Σ :
Ο μελετητής Σ είναι πλέον στην μαύρη λίστα 3 μελέτες εκπόνησε και οι 3 ήταν χάλια?
άλλο μέλος : ο μελετητής Σ πρέπει να κάνει καλά την δουλεία του, υπερβάσεις γίνονται αλλά εδώ οι αποστάσεις από το μελετημένο στο πραγματικό είναι μεγάλες μια βόλτα αν έκανε στις οδούς που μελετούσε, μπορούσε να δει τι έκανε? ( δεν αναφέρω ονόματα αλλά υπάρχουν καταγεγραμμένα στα πρακτικά της εταιρείας, επειδή δεν έχει νόημα να αναφερθούν πρόσωπα εν αγνοία τους )
Αν σκεφτείτε ότι μόνο το κόστος των μελετών για το γνωστό πλέον Ο.Τ 54 από το 2000 – 2007 για τις απευθείας αναθέσεις των μελετών έφθασε τις 47500 ευρώ ( έχω αναλυτικά τις ημερομηνίες τα ποσά και τα πρακτικά ) για ένα κτίριο συνολικής δόμησης 275 και 192 τ.μ υπόγειο αναρωτηθείτε μόνοι σας με πόση μεγάλη ευκολία δινόταν το δημόσιο χρήμα.

Ενδεικτικά θα σας αναφέρω ότι με τα ίδια χρήματα την ίδια περίοδο θα μπορούσε κάποιος ιδιοκτήτης να εκδώσει οικοδομική άδεια για κτίσμα 1400 τμ με την ίδια χρήση και άλλα 1400 τμ υπόγειο.
Κυρίες και κύριοι η πρώην ΑΤΕΚΛ και ΔΑΕΤ και νυν ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΛΟΥΤΡΑΚΙ Α.Ε επί τόσα πολλά χρόνια (16) και μέχρι σήμερα που μιλάμε δεν έχει κανονισμό διαχείρισης.
Αλήθεια γνωρίζετε τι σημαίνει αυτό;
Είναι ο μπούσουλας και η ουσιαστική οργάνωση της εταιρείας με στόχο την μέγιστη διαφάνεια και την οικονομικότερη αντιμετώπιση των διαφόρων προσφορών είτε αυτά αφορούν μελέτες είτε προμήθεια υλικών είτε κατασκευές έργων.

Σας διαβάζω την εισήγηση του τότε νομικού της εταιρείας :
Υπάρχει ανάγκη οργανισμού εσωτερικών υποθέσεων

Θέμα: Δημιουργία Οργανισμού Εσωτερικών Υπηρεσιών της Εταιρείας και Κανονισμού Διαχειρίσεως.
Για τον κανονισμό διαχειρίσεως θα πρέπει να υποβάλλουν σχετική εισήγηση ή σχέδιο οι οικονομικοί σύμβουλοι της εταιρείας. (Πρακτικό στις 2-2-1998)
Δηλαδή από τον Φεβρουάριο του 1998 ζητείται από τον νομικό της εταιρείας ο κανονισμός διαχείρισης από το Δ.Σ αλλά αυτός μέχρι και σήμερα δεν έχει εγκριθεί?
Επίσης τον Φεβρουάριο του 2007 (πρακτικό 4 13-2-2007 ) επανέρχεται το θέμα του κανονισμού διαχείρισης και πάλι όμως και από τότε δεν συνετάχθη έως σήμερα τέτοιος κανονισμός.
Προσωπικά έχοντας μελετήσει όσο μπορούσα καλύτερα τα πρακτικά των συνεδριάσεων του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας έχω μείνει έκπληκτος από την σωρεία απευθείας αναθέσεων έργων και μελετών από την εταιρεία.
Θα μας εξηγήσει κάποιος πειστικά και με σοβαρά επιχειρήματα γιατί επί μεγάλο χρονικό διάστημα και ειδικά τα πρώτα χρόνια λειτουργίας της εταιρείας δεν γινόντουσαν διαδικασίες με μειοδοτικό διαγωνισμό αλλά προτιμούσαν την απευθείας ανάθεση των μελετών;
Και ξέρετε και κάτι άλλο σχεδόν όλες οι αναθέσεις που είχαν σχέση με μελέτες δεν εδόθησαν σε κανένα Λουτρακιώτη επιστήμονα που δραστηριοποιείται στο Λουτράκι αλλά σε ξένους.
Δεν υπερασπίζομαι τον κλάδο μου, αλλά πάντοτε η τοπική κοινωνία κατά την ταπεινή μου άποψη πρέπει να έχει τον πρώτο λόγο καθόσον έχει άξιους επιστήμονες οι οποίοι και πρέπει να στηριχθούν.
Έχω να σας αναφέρω πολλές τέτοιες περιπτώσεων με ημερομηνίες αναθέσεων αλλά δεν θέλω να θέλω να κουράσω το σώμα επειδή έχει παρέλθει και η ώρα.

Το υδροθεραπευτήριο ξεκίνησε με αρχικό κόστος 9.588 066 χωρίς ΦΠΑ και κατέληξε σε 15.245.128 χωρίς ΦΠΑ. Η τεράστια αυτή διαφορά οφείλεται σε αλλαγή της θεμελίωσης με πάσσαλους, με αντιστηρίξεις πρανών με αλλαγή της ενεργειακής αναβάθμισης του κτιρίου εσωτερικά και εξωτερικά κλπ .

Η άποψη μου είναι ότι στο συγκεκριμένο έργο υπήρξαν από την αρχή έγιναν λάθη σε όλη την διαδικασία.

Έπρεπε κατά την άποψη μου να γίνει μια ολοκληρωμένη και κοστολογημένη αρχιτεκτονική μελέτη η οποία θα έδινε την δυνατότητα στην εταιρεία ΑΤΕΚΛ να δημοπρατήσει το έργο με το σύστημα του απλού μειοδοτικού διαγωνισμού και όχι με το σύστημα ΜΕΛΕΤΗ – ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ, σύστημα δημοπράτησης που μπορεί να γίνεται σε εξειδικευμένα κτίρια στα οποία δεν είναι εύκολο άλλος να είναι μελετητής και άλλος να είναι ο εργολάβος κατασκευαστή ( π.χ γέφυρα λυμάτων του βιολογικού καθαρισμού Λουτρακίου).

Εκτιμώ ότι το συγκεκριμένο έργο θα μπορούσε κάλλιστα να μελετηθεί και να δημοπρατηθεί κανονικά άλλωστε εκτός των θεμελιώσεων δεν υπάρχει κάποια άλλη ιδιαιτερότητα στο έργο.

Μπορεί να είναι λοιπόν πιο εύκολη η λύση αυτή, αλλά είναι αντιληπτό σε όλους ότι το τελικό κόστος του έργου το σπρώχνουν προς τα πάνω οι επιλογές του μελετητή, ο οποίος γνωρίζει στο ακέραιο σχεδόν όλες τις λεπτομέρειες και τα υλικά που θα χρησιμοποιήσει και που θέλει να οδηγήσει το έργο.

Έχω επισημάνει βέβαια και ορισμένες άλλες περιπτώσεις που πραγματικά μου έχουν δημιουργήσει ερωτηματικά για το λαμβάνονται ελαφριά τη καρδία αυτές οι αποφάσεις :

Κύριες και κύριοι συνάδελφοι μήπως γνωρίζετε πόσο στοίχισε η επίβλεψη του ξενοδοχείου από την μεριά της ΑΤΕΚΛ ;
Σας ενημερώνω ότι στοίχισε μόνο 81.000.000 ή 240.000 ευρώ με μια διαδικασία που αν θα σας την αναφέρω θα απορήσετε πραγματικά πως με τόσο μεγάλη ευκολία και όχι ξεκάθαρες διαδικασίες ( κατά την ταπεινή μου άποψη ) σπαταλούσαν το δημόσιο χρήμα;

Αν θέλετε είμαι έτοιμος και τώρα να σας κάνω αναλυτική αναφορά για το συγκεκριμένο κονδύλι και θα διαπιστώσετε του λόγου το αληθές.

Θα πω όμως μόνο αυτό που αναφέρει μέλος του Δ.Σ για την εταιρεία που ανέλαβε την επίβλεψη :

" Εγώ ενδιαφέρομαι να υπάρχει έλεγχος στην κατασκευή. Με ποια ευθύνη θα τους αφήσουμε ανεξέλεγκτους. Η μελέτη εφαρμογής να έρθει εδώ στα γραφεία να μας εξηγήσουν την συγκεκριμένη δουλειά που τους έχει ανατεθεί. Τι συνδιαλλαγές υπάρχουν. Η Α ( εταιρεία που παρακολουθεί το έργο από πλευράς του δήμου ) δεν έχουν έρθει ποτέ εδώ να μας ενημερώσουν. Τώρα έρχονται με καινούρια πρόταση.
(προσέξτε πότε διαδραματίζονται αυτά από τον Μάρτιο του 1998 που ανατέθηκε στην εταιρεία η επίβλεψη του ξενοδοχείου μέχρι και τον Μάρτιο του 1999 ισχυρίζονται ότι δεν έχουν λάβει καμία ενημέρωση από την Α για την κατασκευή του ξενοδοχείου )
Άλλο μέλος του Δ.Σ : Θεωρώ ότι είναι απαράδεκτο η Α να μην μας έχουν ενημερώσει.
Παρόλα αυτά η ΑΤΕΚΛ συνεχίζει την επίβλεψη και από το αρχικό τίμημα των 88000 ευρώ καταλήγει στο τελικό τίμημα των 240.000 ευρώ ή 81.000.000 δραχμές
Τα συμπεράσματα δικά σας.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι ξέρετε πόσο τελικά στοίχισε το κτίριο που στεγάζει σήμερα το ΚΕΠ.
684.000 δημοπρατήθηκε επί δημαρχίας Παύλου για ένα κτίριο με συνολική επιφάνεια 110 τμ και 140 τμ υπόγειο, δηλαδή 2736 ευρώ/τμ συμπεριλαμβανομένου και του υπογείου και επί συνεχίσθηκε επί δημαρχίας Γκιώνη και στοίχισε 1.494.000 για συνολική επιφάνεια 275 τμ (ισόγειο και Α όροφο ) και 192 τμ υπόγειο δηλαδή 3200 ευρώ /τμ συμπεριλαμβανομένου και του υπογείου ένα κόστος πραγματικά τεράστιο για ένα τέτοιο κτίριο.

Γνωρίζω πολύ καλά ότι ένα δημόσιο έργο έχει επιπλέον δαπάνες που είναι τα γενικά έξοδα και το εργολαβικό όφελος που ανέρχεται σε 28 % , τα απρόβλεπτα που ανέρχονται σε 15% τυχόν αναθεωρήσεις το ΦΠΑ και έτσι ανεβαίνει ο προϋπολογισμός δημοπράτησης πολύ υψηλότερα από ότι ένα ιδιωτικό έργο.

Μα θα ρωτήσει κάποιος, αφού τα έργα δημοπρατούνται με το ίδιο σύστημα και εδώ και στο δήμο και στην Νομαρχία πως εξηγούνται τέτοιες διαφορές (αν σκεφθεί κανείς ότι με τα ίδια και λιγότερα χρήματα περί τα 1.250.000 κατασκευάσαμε σαν Νομαρχία το σχολείο της Περαχώρας ).

Εκτιμώ λοιπόν ότι θα έπρεπε να ζητηθούν πολύ μεγαλύτερες εκπτώσεις από τους ενδιαφερομένους εργολάβους, ακυρώνοντας ενδεχομένως κάποιες δημοπρασίες εκτιμώντας ότι θίγονται τα συμφέροντα της εταιρείας.

Το γνωρίζετε ότι η ΔΑΕΤ ΕΝΕΚΡΙΝΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΧΗΝ ΕΚΤΕΛΕΣΗ του έργου της περιφερειακής οδού από κλειστό Γυμναστήριο έως δημοσίων υπαλλήλων, aλλά δυστυχώς αυτό το σημαντικότατο έργο δεν έχει μέχρι σήμερα υλοποιηθεί (πρακ20 της 28-11-2007 ) εκτιμώντας μάλλον ότι δεν είναι τελικά απαραίτητο να ολοκληρωθεί ο περιφερειακός.

Γνωρίζετε ότι το ΚΤΗΜΑ ΔΙΦΩΝΗ θα στοίχιζε περίπου 3.500.000 ευρώ (πρακτικό 8 της 17-5-99) και δεν τόλμησαν να προβούν σε αυτή την τόσο μεγάλη και σημαντική αγορά για το ΛΟΥΤΡΑΚΙ ενώ υπήρχαν χρήματα.

Και ενώ έχουν εγκρίνει την καταρχήν ανάθεση για εκπόνηση μελέτης που αφορά την ανάδειξη του αρχαίου Διόλκου ύψους 45.000 ευρώ ) αυτή δεν έγινε ποτέ με τα γνωστά πλέον αποτελέσματα για το έργο της ΜΑΡΙΝΑΣ (πρακτικό της 9-2-2006).

 Τι να πούμε για την κατασκευή του δημαρχείου .

- Το έργο θα στοιχίσει περίπου 600.000- 850.000 ευρώ ( έχω μετατρέψει τις δραχμές σε ευρώ για την περίοδο εκείνη )
( άποψη μέλους του Δ.Σ πρακτικό 23-1-1997)
- το έργο θα στοιχίσει περίπου 2.350.000 ευρώ ( πρακτικό 17-5-1999)
- το έργο θα ξεπεράσει τα 3.500.000 ευρώ ( πρακτικό της 21-1-2002
- ξέρετε με τι προϋπολογισμό δημοπρατήθηκε αρχικά το δημαρχείο
2.762.517 ευρώ στα οποία συμπεριλαμβάνονται η αναθεώρηση τιμών, απρόβλεπτα και ΦΠΑ
- ξέρετε κυρίες και κύριοι πόσο τελικά κόστισε το δημαρχείο
4.935.717 ευρώ και επιπλέον 498.317 ευρώ για την κατασκευή της οδού Ιάσωνος.
(η αρχική μου διαπίστωση περί κακών μελετών επιβεβαιώθηκε πλήρως στην περίπτωση του δημαρχείου )
ΔΗΛΑΔΗ Η ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΥΠΕΡΒΑΣΗ ΤΟΥ ΑΡΧΙΚΟΥ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΞΕΠΕΡΑΣΕ ΤΕΛΙΚΑ ΤΟ 100% ΑΝ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΒΕΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΚΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΛΑΒΟΥ.

Ξέρετε πόσα χρήματα πλήρωνε η εταιρεία για το καρναβάλι :
2002 : 135.000 ευρώ
2004 : 222.366 ευρώ
2005 : 222.000 ευρώ
2006 : 300.000 ευρώ
2007 : 265.200 ευρώ
2008 : 285.000 ευρώ
2009 : 295.000 ευρώ
2010 : 275.000 ευρώ

Στο σημείο αυτό θα έκανα αναφορά περί της διαδικασίας πρόσληψης των νομικών και ειδικών συμβούλων της εταιρείας και για τα ποσά που θα δαπανούσε και που αποφάσισε μόνο η πλειοψηφία του σημερινού Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας αλλά επειδή η σημερινή απόφαση του Δ.Σ είναι η ανάκληση όλων αυτών των αποφάσεων περί της πρόσληψης 4 ειδικών συμβούλων (νομικών και οικονομολόγου ) εκτιμώ ότι δεν χρειάζεται να επανέλθω στο θέμα.

Κυρίες και κύριοι,
Εκτιμώ ότι θα πρέπει να πάρουμε σκληρές και τολμηρές αποφάσεις αν θέλουμε να οδηγήσουμε την εταιρεία σε ασφαλή νερά, η οποία αν κλείσει θα δημιουργήσει προβλήματα όχι μόνο στους εργαζόμενους αλλά και στην εικόνα και το όνομα του Δήμου μας αλλά και στην κοινοπραξία αφού για το ποσοστό που μας αναλογεί 16 % δεν ξέρει κανείς που θα περιέλθει ;

Νομίζω λοιπόν ότι μοναδική λύση αυτή την στιγμή είναι η αύξηση του Μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας από τον Δήμο ώστε και να ξεμπλοκάρει για ένα διάστημα και η λειτουργία της εταιρείας και να αποπληρώσουμε ένα σημαντικό ποσόν στους εργολάβους του ΣΠΑ και του Ο.Τ 54.

Πρέπει εξάπαντος να διεκδικηθούν από την μεριά σας κε δήμαρχε τα χρήματα τόσο του αναπτυξιακού νόμου και της επιστροφής ΦΠΑ που ανέρχονται σε 2.700.000 ΕΥΡΏ .

Το τελευταίο που θα πρέπει να γίνει είναι η διαφημιστική εκστρατεία για το ΣΠΑ και το συνεδριακό κέντρο σε επαφή με τον νέο οργανισμό τουρισμού ώστε να μπορέσει το συντομότερο δυνατό να αυξήσουμε τους τζίρους από τις επισκέψεις στο ΣΠΑ για να μπορέσει την επόμενη χρονιά να γίνει κερδοφόρο.»

Δεν υπάρχουν σχόλια: